Filatelie Burda - dopisy, známky, pohlednice
Rubriky
Domů
Česká filokartie
Světová filokartie
Námětová filokartie
Výročí
Fejeton
Otázky a odpovědi
Různé
Příručka
Recenze
Rozhovory
Pozvánka
Internet
Seriál - Ztracené obrázky z let šedesátých
Redakční zprávy
Archiv článků
Komentáře
Prodejny
Burzy, setkání
Inzerce
Eshop CZ
Odkazy
Redakce
Promo

Reklama

Aukce pro všechny sběratele
Portál pro všechny sběratele
Toman a Toman
Zde může být odkaz na Vaše stránky. V případě zájmu nás kontaktujte.

Od: Danenberger kontaktovat
Datum: 04.05.2004 07:00:17
Předmět: Pěkný článek
ale, postrádám tu jedno dost důležité upozornění na jeden větší problém. Jak se říká není zlato vše co se třpití takže to, že položku úspěšně vydražíte a úspěšně zaplatíte, ještě neznamená že ji máte. Je tu dost podstatný problém s dopravou. Naprostá většina prodávajících posílá položky v obyčejném psaní na vlastní riziko příjemce(připlacení za doporučený dopis už navyšuje cenu na Váš úkor a to někdy i o dost vyskou částku), při mém několikaletém působení na ebay musím konstatovat že to má své opodstatnění neboť ztrátovost se pohybuje mezi 10-15%(kupodivu většinou u dražších položek, čím to asi bude :-(.
Kradou pošťáci na obou stranách, ale jsou i tací prodávající kteří seberou peníze a nic Vám nepošlou, pokud urgujete napíší že to poslali obyčejně a že se to ztratilo a protože to bylo na Vaše riziko nahrada se nekoná. Osobně jsem takto přišel o mnoho nádherných položek pro sbírku i obchod za nemalé peníze. Toto je stiná stránka obchodu na ebay, nicméně musím souhlasit s autorem článku Ebay, byl, je a snad i bude nejlepší :-( ....

PS: pěkná věta nebojte se zasílání hotovosti, má zkušenost ale je, že časem si někdo někde na poště všimne že posíláte hostovost a většina zásilek začne záhadně mizet, řešením je posílat hotovost doporučeně, ale poslední dobou se začíná stávat že obálky jsou odborným způsobem otevřené vybrané a zase zalepené tak že příjemce nic nepozná, holt český člověk si zdroj příjmů vždycky nějak najde ....
[ reagovat ]
 
Od: Zaoral kontaktovat
Datum: 04.05.2004 07:59:41
Předmět:
Díky za reakci, po pravdě - o nebezpečí zcizení zásilky samozřejmě vím, ale za cca dva roky co nakupuji a prodávám na eBay, Delcampe, Playle se mi opravdu zatím nic neztratilo.
A k té úsměvné větě - jak se říká, risk je zisk, nemůžu přece čtenáře odrazovat. :-)))
[ reagovat ]
 
Od: Franta Pořízka kontaktovat
Datum: 08.05.2004 19:32:45
Předmět: Pár postřehů z mé účasti na eBay
Prima článek, který přesně popisuje i moje zkušenosti.
Možná pro ostatní co teprve začnou, tak doporučuji k posílání peněz:
1. Bankovky dávat do dopisu vždycky s alobalem, který je neprůhledný a lehký.
2. Při častějším nákupu si domluvit "částečnou" platbu v platných známkách místo mincí. Není problém poslat při jiné transakci bankovku a nechat si vrátit drobné ve známkách.
3. Do 5 Euro posílám obyčejně a zatím vše došlo. Do 1400 Kč posílat doporučeně, na poště vždy tvrdit v případě ztráty že obsahem byly drahé známky pro filatelisty ( dle poštovních pravidel se peníze nesmí posílat v doporučeném dopise a dávejte si pozor aby to co nahlásíte jako obsah dopisu zhruba odpovídalo váze na podacím lístku) A částky nad 1400 Kč posílám jako cenné psaní. Doplatek za cenné psaní už příliš poštovné nezvedne a máte jistotu, že v případě ztráty vám pošta vrátí celou částku. Dnes už je to pohoda, před 1.5. muselo být na cenném psaní razítko celnice.
4. Kontrolovat hodnocení (Bewertung, Feedback ...), kdo má prodáno stovky položek a má hodnocení 100%, tak ten vás nepodvede. Uvidíte li někoho z Rumunska a bude mít z 20 hodnocení 8 negativních je to podezřelé.
Moje zkušenosti jsou takové, že němci prostě mají v sobě smysl pro pořádek a jsou OK, zrovna tak rakušáci a francouzi. Sám mám špatné zkušenosti z italy a turky tam je skutečně ztrátovost kolem 10%, ale jinak celkem pohoda a to dokonce s číňany, filipínci i thajci, ale ital jak má adresu Neapol a Palermo - tak pryč od něho.
5. Když se někdo dlouho neozývá na mejly, pohrozte mu negativním hodnocením, dost to pomáhá.
6. Když uvidíte že má něco zabidovaný "horalhoral", tak už mi do toho nelezte :-))) A já nechám na pokoji Tomitzce, Nasdaxe, Paluxe, Pilsen atd.. :-))
[ reagovat ]
 
Od: Jankovič kontaktovat
Datum: 03.02.2005 08:59:31
Předmět: ebay
Ja posielam peniaze v obálke zakryté indigovým papierom
/kopírákom/,je to lahké a nepriehladné a straty su napodiv malé.
[ reagovat ]
 
Od: Czechrep
Datum: 08.08.2004 17:43:32
Předmět:
dejte mi +bod já Vám taky
[ reagovat ]
 
Od: r-habendorf kontaktovat
Datum: 19.09.2004 11:22:02
Předmět: placení na eBay
Problém placení na eBay jsem vyřešil následovně: dojel jsem do první německé vesnice za čárou a založil si tam v bance účet. Nemusíte vkládat moc, pro založení účtu stačí kolem 20 EUR. Teď platím pohodlně z Čech po netu, obrovskou výhodou je to, že platím defacto z Německa do Německa, takže bankovní poplatky jsou minimální. Vřele všem doporučuji, je to levné, pohodlné a kupující velmi pozitivně oceňují rychlost transakce (platím vždy okamžitě po skončení aukce, takže druhý, maximálně třetí den to mají na účtu). Dříve jsem posílal hotovost poštou v dopise, nikdy se nic neztratilo, ale je to pomalé.
[ reagovat ]
 
Od: r-habendorf kontaktovat
Datum: 19.09.2004 11:24:41
Předmět: oprava
...samozřejmě tam mělo být "prodávající velmi pozitivně oceňují rychlost transakce"
[ reagovat ]
 
Od: aphonia
Datum: 19.10.2004 09:30:10
Předmět: Re: placení na eBay
cili to znamena, ze online jen podavas platebni prikazy pro prevod z Tveho uctu na jiny? nebo pouzivas PayPal? (tzn. mas k tomu uctu vystavenou platebni kartu a tu zaregistrovanou u PayPalu). promin, jen bych to rad vedel presneji: hledam zpusob, jak si zalozit PayPal ucet...
[ reagovat ]
 
Od: r-habendorf kontaktovat
Datum: 15.11.2004 13:51:41
Předmět: Re: placení na eBay
cituji: cili to znamena, ze online jen podavas platebni prikazy pro prevod z Tveho uctu na jiny?

Ano, přesně tak. PayPal nepoužívám.
[ reagovat ]
 
Od: mepp kontaktovat
Datum: 20.01.2005 18:42:04
Předmět: Re: placení na eBay
a neni to drahe? za prevod do zahranici clovek vyplazne 300k ani nevi jak... :-( me se mnohem vice osvedcil moneybookers sice ho nepodporuje tolik prodejcu, je spise videt u prodejcu z evropy a asie, ale je je relativne levny a hlavne bezpecny, jiste se da asi spolehlive posilat penize obalkou (nemam zkusenosti) ale tohle je tez cesta, sice ne zadarmo a samospasna ale penize se na 100pro neztrati..
[ reagovat ]
 
Od: Jirka kontaktovat
Datum: 26.04.2005 14:29:10
Předmět: Zkušenosti s EBay
Přestože od posledního příspěvku na téma EBay uběhly už více než čtyři měsíce, chci se i já podělit o zkušenosti. Doufám, že si to někdo přečte.
Pohybuji se na EBay už více než tři roky, prodávám i nakupuji takže zážitků mám dost a vidím, že moje problémy nejsou nic vyjímečného.
1. Především jsou to dobráci na poštách (a jsem si jist, že celosvětově), kteří si vyhlídnou Vaši adresu a pak máte smůlu. Částečným řešením (ovšem dražším) je posílat vše (peníze i pohlednice) zásadně jen doporučeně, větší obnosy jako cenné psaní. Máte možnost ztracenou zásilku vyreklamovat a od pošty dostat alespoň částečnou úhradu ztráty. Pohlednici do sbírky Vám samozřejmě už nikdo nevrátí. Procento ztrátovosti sice nepočítám, ale není to zase tak hrozné a za tu dobu už to beru jako součást "rizika podnikání". Naštěstí jsem se zatím nesetkal s otevřenou a vybranou obálkou.
2.Platby přijímám vzhledem k nehorázným poplatkům našich bank výhradně cash nebo službou BidPay money order, kterou využívají hlavně Američané a Švýcaři. Výhoda: Vy, jako prodávající za registraci neplatíte nic a po podání příkazu kupujícím dostanete okamžitě zprávu o zaplacení, takže pošlete pohlednici do 1-2 dnů po ukončení aukce. Typ šeku BidPay Money Order přijímá moje banka (KB) bez problémů, samozřejmě s poplatkem. PayPal neznám, prý je drahý.
Platbu v poštovních známkách odmítám - nejsem filatelista.
Za velmi dobrý nápad považuju zřízení účtu v první německé vesnici za čárou. Budu o tom uvažovat, i když lepší by byla první vesnice v USA.:-)
3. Pokud se týká nejproblémovějších lokalit, pak já mám nejhorší zkušenosti s Francouzi, Angličany a občas s nějakým Američanem (pořadí dle problémovosti).
4. Velmi důležité je na EBay hlídat si ohlasy (feedback). Když je s někým problém, snažím se ho vyřešit smírně, protože procento pozitivních ohlasů je velmi sledované a vypovídá docela dobře a serioznosti Vaší i toho na druhé straně.
5. Nakonec přidávám jednu zkušenost, o které se tady zatím nikdo nezmínil. Pohlednice zadávám do prodeje prostřednictvím služby Turbo Lister. Sice to taky něco stojí, ale je to možnost připravit si najednou celou kolekci a pak ji tam najednou šoupnot - pohoda.
A úplně nakonec se chci zeptat, zda někdo neví co je pravdy na tom, že se chystá EBay pro Východní Evropu s centrem v Polsku - kdy by to mělo být apod.?
[ reagovat ]
 
Od: jiri kontaktovat
Datum: 13.02.2006 15:22:16
Předmět: ebay
no jestli to neni náhodou aukro.cz ... aukce pro polsko madarsko atd .... jinak k platbám se výborně hodí www.paypay.cz .. mohu jen doporučit .. nicmeně pro fungování v ebay je nutné mít paypal ? né ?
[ reagovat ]
 
Od: Zkusenyharcovnik
Datum: 26.01.2010 15:21:19
Předmět: Kšefty a kšeftaři
Je jen dobre, ze ted po vsech ksefatrich na AUKRU (a priste taky na Odklepnuto a dostane se i na eBay) pujdou financni urady! System , ktery na to maji vypracovany, je dokonaly a vezme to i pet let nazpet. Budeme platit, na to uz meli prijit davno, dneska neni nic zadarmo, a proc si nevzit i od kseftujicich takysberatelu. Jen se modlim, aby neprisli na burzy a na blesaky. Aukce (internetove i privatni) uz zdaneny jsou, a jestli ne, taky jim to prijde. Spravne, na chudy lid se musi pekne pokapitalisticku, urvat mu co to jde. At se sberatele treba po....
[ reagovat ]
 
Od: Zdeněk Jindra
Datum: 27.01.2010 12:11:19
Předmět: názor
Pokud někdo nakupuje a prodává s tím, že chce mít zisk tak je jedno jestli je to sběratelství nebo není. Je to prostě obchod a za to se daně chtě/nechtě odvádět musí. Bohužel tak je to v tomto státě nastavené. Na druhé straně kolik prodejců na Aukru točí ročně statisíce a je u nich vidět spekulace a daně opravdu neplatí? Snad ani těmi sběrateli sami nejsou a prodavají to pouze na kšeft. Těm to přeci patří a ať klasicky odvedou daň a případně většího obratu i DPH. Tak to dělají řádní obchodníci - tak by to měli dělat i ti co prodávají za účelem zisku - tajně. Něco jiného je hranice 20 tisíc. Do té se nevejde ročně žádný sběratel, který to co má navíc prodá a koupí si za to něco nového do své sbírky. Těm to opravdu nepatří. Stát je zadlužený a už neví jak z lidí tahat peníze tak přicházejí takováto opatření. Asi není jiné možnosti než se vrátit k výměně což je základ a kouzlo sběratelství.
[ reagovat ]
 
Od: Milan
Datum: 29.01.2010 14:04:13
Předmět: Výměna nefunguje
"Dobrý nápad" ta výměna. Ovšem předpokládá, že všichni sbírají to samé a sami mají i atraktivní přebytky na výměnu (což je obojí nesmysl).
Na výměnu jsou dobré takové ty barevné papírky, říká se jim peníze. Ty když nabídnu prodejci, vždycky mi je vymění za pohlednice, asi ty papírky sbírá :-)
Nic ve zlém! :-)
[ reagovat ]
 
Od: Zdeněk Jindra
Datum: 29.01.2010 17:04:31
Předmět: výměna funguje
Ale ano výměna funguje jen to není tak jednoduché jako si něco koupit za peníze. Především to není rychlé a lidé to již neumí :-). Zároveň to není nic nového - směnný obchod tu byl dříve než peníze :-). Nic ve zlém rychlejší je opravdu si něco koupit, ale řešíme problém výše...
[ reagovat ]
 
Od: Milan
Datum: 02.02.2010 13:37:05
Předmět: Vymena - priklad
Dobre, modelova situace: Sbiram stare pohlednice Bavorska. vy sbirate dejme tomu stare pohlednice Usti nad Labem a okoli. Nemam zadne prebytky, mam jen ty pohlednice Bavorska, zatimco vy mate nejake pohlednice navic, mimo jine i nejakou vesnicku kdesi v Bavorsku, o kterou mam ja zajem. Jak si predstavujete vymenu?
[ reagovat ]
 
Od: Zdeněk Jindra
Datum: 02.02.2010 13:58:06
Předmět: výměna
Já nepíšu, že to jde vždy, ale za určitých podmínek to možné je. Pokud nemáte nic na výměnu tak to asi nelze to je jasný. Diskuze nemá smysl.
[ reagovat ]
 
Od: Petr Zaoral kontaktovat
Datum: 03.02.2010 11:19:01
Předmět: Výměny
Ano, v tomto případě si asi opravdu nic nevyměníme. Vidím že jsem kdysi měl napsat článek, který jsem měl v plánu. Tehdy jsem si moc netroufal, ale tentokrát to vezmu v rychlosti (třeba se na ten článek ještě někdy dostane).
Jak jsem začal sbírat poheldnice vrtulníků? Šel jsem několikrát na "burzu" a do anikvariátů a ptal se jen na vrtulníky. Výsledek? Téměř nula. Měll jsem se na to vykašlat? Mohl jsem, ale spíš jsem se poptal/podíval, kdo co sbírá, vytipoval si co sbírá více lidí a snažil se to sehnat. Chápu že u místopisu je to těžší, ale i tak se nyní všude ptám na psi, koně, kočky, obecně zvířata, techniku, letadla, letiště a dalších X témat. Čím více kontaktů jsem navázal (doma i v zahraničí), tím více témat a naděje na možnou výměnu. Takže dnes běžně měním ty svoje specifické vrtulníky za vše z výše uvedeného. Ano, trvá to někdy dlouho - např. u jednoho Francouze jich mám už cca dva roky hodně uloženo (po poslední směně stále jště 32 zbývá). Naštěstí občas i z druhé strany přijde naděje tím, že on zase hledá pro své známé něco nového/jiného - takže průběžně jsem za psoledních 6 let hledal letiště, fotbalové stadiony, fotbalisty, nosorožce, želvy. A i když si dost často ty moje nabízené nevybral (pokud nebyla šance, že jsem nemusel ihned koupit na burze nebo v antiku), i tyto přebytky jsem časem zužitkoval - ozval se někdo kdo sbíral zvířata, sport atd. Nebo jsem je prodal na Aukru či eBay. Nevím jestli to mám říkat, ale mimochodem ty výměny jsou pro nás výhodné - zatímco u nás koupím pohlednici třeba za 10 Kč, v zahraničí vyjde např. na 3 Eura, tak jsem ušetřil.
Je pravda, že bez základního vkladu se nikam nehneme, ale je třeba to dělat stejně jako v obchodě - ne se úzce specializovat, ale rozhodit sítě.
[ reagovat ]
 
Od: Milan
Datum: 02.02.2010 17:05:21
Předmět: Penize jsou proste lepsi a univerzalnejsi nez vyme
Ano, za podminek, ze oba sbirame to same a mame prebytky na vymenu. Pravdepodobnost tak nula cela nula procent. Proto jsem psal, ze vymena nefunguje. Je mi jasne, ze mi vzdy musite odporovat za kazdou cenu, ale uz jsem zvykly. Jsem ten zly sberatel.
[ reagovat ]
 
Od: Zdeněk Jindra
Datum: 02.02.2010 17:28:24
Předmět: nevím o koho jde
Neznám Vás osobně ani nevím o koho jde - jen nějaký Milan takže to asi těžko bude osobní. Mohu si psát své vlastní názory na portálu, který provozuji. To samé můžete jako host dělat i vy. Takže poslední příspěvek nechápu...
[ reagovat ]
 
Od: Milan
Datum: 02.02.2010 18:58:01
Předmět: Pro pripomenuti
http://www.filokartie.cz/index.php?kat=11&cla=412
[ reagovat ]
 
Od: Milan
Datum: 03.02.2010 12:55:07
Předmět: Moje metoda je take dobra ;-)
To je pekne, takze mi radite, abych zacal nakupovat pohlednice kocek, psu, koni a az to budu mit nakoupene, pak zkusim nejake prodejce na eBayi, jestli by mi to nevymenili za vesnicky z me oblasti, ktere urcite maji? Mozna ze to funguje u techniky, ale tezko u mistopisu (mozna tak jeste u Prahy by mohlo).
Kdepak, to ja proste prijdu k bankomatu, vytukam pin, dojdu na burzu a u prodejcu projedu okres, ktery me zajima. Tyden ta tydnem, rok za rokem. To same s aukcnimi servery - klicova slova ve sledovani a pak prihozeni na posledni chvili. Je to drahe, nicmene efektivni a podle mne jedina mozna metoda, jak ziskat cennejsi kousky pro sebe - nektere z tech pohlednic jsem videl jen jednou v zivote a vzhledem k poctu obyvatel te ktere vesnicky je pravdepodobne, ze dalsi prilezitost uz bych nikdy nemusel mit. Nemyslete si ale, ze bych vymenu nezkousel (resp. ja ti prodam tohle a ty me na oplatku tamto), ale unikatnich veci se nikdo vzdat nechce, to je ten problem. Malokdo take vlastni vice kousku jedne pohlednice - takove, kterou bych nemel.
[ reagovat ]
 
Od: Zdeněk Jindra
Datum: 03.02.2010 13:29:41
Předmět: není to osobní - je to názor
Pane Milan. Teď mi určitě zase napíšete, že je to strašně osobní a že je to jen proti Vám a že Vám odporuji za každou cenu - to, ale není pravda! Každý má právo na svůj názor a pokud se Vám nezamlouvá ten můj, nesmíte to brát jako útok na Vás.

Každý si může určit svou cestu, kterou půjde. Pokud ve Vašem oboru nefunguje výměna není nic špatného na tom, když si pohlednice koupíte. Je to přeci Vaše volba. Bavíme se obecně a zde jeden příklad jak výměna funguje máte.
[ reagovat ]
 
Od: Petr Zaoral kontaktovat
Datum: 03.02.2010 14:09:15
Předmět:
Neradím nic, reagoval jsem na to, zda je možné i v dnešní době měnit. Dá se to, neříkám, že je to jednoduché a vždy možné.
Asi to měla být spíš rada začínajícím sběratelům ...
[ reagovat ]
 
Od: Milan
Datum: 03.02.2010 13:45:37
Předmět: Zadny problem...
Ale ne, ja to tak vlastne neberu, zadny problem. Kdyz nic jineho, mate ode mne alespon vyjadreni protreleho ;) sberatele mistopisu. Opravdu, ma to sva specifika, narozdil treba od tematickych sbirek. Ale jinak si myslim, ze nam jde o to same - ostatne jinak bych na server Filokartie nechodil :-)
[ reagovat ]
 

Komentáře
04.05.2004 07:00:17 Danenberger  Pěkný článek 
08.05.2004 19:32:45 Franta Pořízka  Pár postřehů z mé účasti na eBay 
08.08.2004 17:43:32 Czechrep   
19.09.2004 11:22:02 r-habendorf  placení na eBay 
26.01.2010 15:21:19 Zkusenyharcovnik  Kšefty a kšeftaři 
04.05.2004 07:59:41 Zaoral   
03.02.2005 08:59:31 Jankovič  ebay 
19.09.2004 11:24:41 r-habendorf  oprava 
19.10.2004 09:30:10 aphonia  Re: placení na eBay 
15.11.2004 13:51:41 r-habendorf  Re: placení na eBay 
20.01.2005 18:42:04 mepp  Re: placení na eBay 
26.04.2005 14:29:10 Jirka  Zkušenosti s EBay 
13.02.2006 15:22:16 jiri  ebay 
27.01.2010 12:11:19 Zdeněk Jindra  názor 
29.01.2010 14:04:13 Milan  Výměna nefunguje 
29.01.2010 17:04:31 Zdeněk Jindra  výměna funguje 
02.02.2010 13:37:05 Milan  Vymena - priklad 
02.02.2010 13:58:06 Zdeněk Jindra  výměna 
03.02.2010 11:19:01 Petr Zaoral  Výměny 
02.02.2010 17:05:21 Milan  Penize jsou proste lepsi a univerzalnejsi nez vyme 
02.02.2010 17:28:24 Zdeněk Jindra  nevím o koho jde 
02.02.2010 18:58:01 Milan  Pro pripomenuti 
03.02.2010 12:55:07 Milan  Moje metoda je take dobra ;-) 
03.02.2010 13:29:41 Zdeněk Jindra  není to osobní - je to názor 
03.02.2010 14:09:15 Petr Zaoral   
03.02.2010 13:45:37 Milan  Zadny problem... 
      



Rychlonovinky
24.06.2007
Literatura o filokartii (pro sběratele pohlednic) na Eshop.infofila.cz

E-mail diskuze
Zaregistrujte se do e-mail konference věnované filokartii - upozornění na nové články, diskuze na libovolné téma týkající se filokartie.

CD-ROM
plný filokartie
CD obsahuje kompletní web všech článků a informací z www.filokartie.cz.

Více informací
Objednací formulář

Filok@rtieTIP

© 2008 Zdeněk Jindra & Petr Zaoral
ISSN 1214-4231
TOPlist